سوالات متداول تاکسیم

سوالات متداول مسافرین

خیر، تاکسیم به دو صورت آنلاین و تلفنی ارائه خدمت میکند. در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت میتوانید با پشتیبانی تاکسیم تماس گرفته و درخواست خودرو بدهید.

خیر، در حال حاضر امکان تغییر مسیر وجود ندارد. و شما در ابتدای درخواست خودرو میتوانید سفر را لغو کرده و سفر جدید ثبت کنید.

بله، شما میتوانید از طریق تماس با پشتیبانی زمان توقف به سفر خود اضافه کنید یا آن را تغییر دهید.

بله، از طریق تماس با پشتیبانی میتوانید درخواست اضافه شدن گزینه ی برگشت را بدهید یا آن را حذف کنید.

شما میتوانید قبل از پیدا شدن راننده، یا قبل از به راه افتادن، سفر خود را کنسل کنید. در صورتی که سوار خودرو تاکسیم بشوید و به راه بیوفتید امکان کنسل کردن سفر وجود ندارد.

بله، بعد از اتمام سفر صفحه ی نظردهی برای شما ظاهر میشود و میتوانید از یک تا پنج ستاره به راننده بدهید. همچنین در صورت نارضایتی میتوانید گزینه های موجود را انتخاب کنید و نظر شخصی خود را در مورد راننده برای ما بنویسید تا توسط تاکسیم انتقاد یا پیشنهاد شما پیگیری شود.

1.در ابتدا باید اپلیکیشن تاکسیم را دانلود کنید. شما میتوانید اپلیکیشن تاکسیم را از طریق وب سایت تاکسیم یا گوگل پلی و کافه بازار دانلود و نصب کنید. 2. سپس در صفحه ی اول شماره موبایل خود را که به آن دسترسی دارید وارد نمایید تا کد تایید برای شما ارسال شود. 3. در صفحه ی بعد مشخصات خود را نظیر نام و نام خانوادگی و ... را وارد کنید. 4. نقشه برای شما ظاهر میشود و لوکیشن شما نمایش داده میشود. از بالای صفحه نوع سرویس خود ( سواری، وانت، پیک موتوری) را انتخاب کنید. 5. سپس مبدا خود را انتخاب کنید و دکمه ی تایید سفر را بزنید. 6. حالا مقصد خود را انتخاب کنید و دکمه ی تایید مقصد را بزنید. 7. در آخر دکمه ی درخواست سفر را بزنید و منتظر باشید تا راننده برای شما پیدا شود.

بعد از انتخاب مبدا و مقصد، در پایین صفحه کنار دکمه ی درخواست سفر یک چرخ دنده وجود دارد، آن را بزنید. حالا در این صفحه میتوانید سفر خود را رفت و برگشت کنید یا زمان توقف به آن اضافه کنید و در انتها دکمه ی ذخیره را بزنید.

بعد از انتخاب مبدا و مقصد، در پایین صفحه زیر گزینه ی قیمت، عبارت مقصد دوم درج شده است با لمس آن گزینه میتوانید مقصد دوم را اضافه کنید و برای اضافه کردن مقصد سوم و بیشتر همین مراحل را تکرار کنید.

در حال حاضر تاکسیم در شهرهای: فردیس و اندیشه کرج و شهرستان سراب آذربایجان شرقی فعال میباشد.

تاکسیم در حال حاضرسرویس های: اقتصادی برای سفر های درون شهری، تاکسیم سیتی برای سفرهای برون شهری، تاکسیم بار برای باربری درون شهری و برون شهری و تاکسیموتو برای پیک موتوری را ارائه میدهد.

شما هزینه ی سفر خود را میتوانید با دو روش نقدی و یا اعتباری پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه ی سفر به صورت اعتباری باید کیف پول خود را شارژ نمایید.

شعار اصلی تاکسیم ثبات قیمتی میباشد و تنها از ساعت 11 شب الی 6 صبح به علت سختی کار، قیمت ها 20 درصد افزایش میباند و از ساعت 7 صبح مجددا به روال قبل باز میگردند.

در صورت بروز چنین مشکلی نگران نباشید، مبلغ تا حداکثر 72 ساعت به حساب شما توسط خود بانک برگشت میخورد. البته این مدت زمان حداکثری میباشد و معمولا بعد از گذشت چند دقیقه یا چند ساعت پول به حسابتان برگشت میخورد.

بعد از مشخص کردن مبدا و مقصد در پایین سفحه دکمه ی کد تخفیف وجود دارد، با زدن این دکمه کادری برای شما باز میشود که میتوانید داخل این کادر کد خود را وارد کنید و دکه ی ذخیره را بزنید.

در صورتی که در حال سفر با خودروی تاکسیم هستید نمیتوانید سفر دیگری به صورت همزمان ثبت کنید. باید منتظر باشید تا سفر شما به اتمام برسد تا بتوانید سفر جدید ثبت کنید.

این مشکل به علت ضعیف بودن سیگنال لوکیشن یا روشن نبودن دکمه ی مکان یاب تلفن همراه شما پیش می آید. برای رفع این مشکل یک بار لوکیشن و اینترنت تلفن همراه خود را خاموش و روشن کنید.

شما میتوانید از طریق چت آنلاین در وب سایت تاکسیم یا تماس با شماره تلفن: 02165546664 با کارشناسان پشتیبانی تاکسیم در ارتباط باشید.

در صورت لغو سفر متعدد یا بد رفتاری و فحاشی به راننده حساب کاربری شما مسدود میشود و نمیتوانید دیگر از خدمات تاکسیم استفاده کنید. اگر مطمعن هستید که اشتباهی حساب کاربری شما مسدود شده میتوانید با پشتیبانی تاکسیم ارتباط بگیرید.

سوالات متداول رانندگان

شما میتوانید با انتخاب یکی از چهار روش موجود راننده تاکسیم بشوید. روش اول تماس با پشتیبانی تاکسیم، روش دوم ثبت نام از طریق وب سایت، روش سوم ثبت نام از طریق اپلیکیشن راننده و روش چهارم مراجعه به دفاتر تاکسیم

خودرو شما در وهله ی اول باید از لحاظ ظاهری کاملا تمیز سالم و از لحاظ فنی هم بدون عیب و دارای کارت معاینه فنی باشد.

خیر، شما 2 هفته مهلت دارید تا گواهی عدم سو پیشینه خود را برای کارشناسان تاکسیم ارسال کنید یا به یکی از دفاتر اداری تاکسیم تحویل دهید.

در صورتی که به مبدا مسافر مراجعه کردید و مسافر نیامد و تلفن خود را پاسخگو نبود میتوانید سفر را کنسل کنید. قطعا این مشکلات به صورت خیلی کم اتفاق می افتد، در صورتی که تعداد کنسلی های شما بیش از حد مجاز باشد، حساب کاربری شما مسدود میگردد تا با پشتیبانی تماس حاصل نمایید و دلایل لغوی ها را شرح دهید.

به هیچ وجه با مسافر بحث نکنید، خودرو را در گوشه ی خیابان پارک کنید و با پشتیبانی تماس بگیرید. در صورت برخورد ناهنجار مسافر وی را با خونسردی و احترام پیاده کنید و موضوع را به پشتیبانی تاکسیم گزارش دهید.

اگر مسافر ظاهری مشکوک داشت، از سوار کردن خودداری کنید و با پشتیبانی تاکسیم تماس حاصل نمایید.

سعی کنید اگر روش پرداخت مسافر به صورت نقدی میباشد با کمال احترام از مسافر درخواست کنید تا هزینه ی سفر را به صورت نقدی پرداخت کند. اگر این مشکل برایتان پیش آمد با پشتیبانی تماس حاصل نمایید تا پیگیری کند.

بعد از انتخاب مبدا و مقصد، در پایین صفحه کنار دکمه ی درخواست سفر یک چرخ دنده وجود دارد، آن را بزنید. حالا در این صفحه میتوانید سفر خود را رفت و برگشت کنید یا زمان توقف به آن اضافه کنید و در انتها دکمه ی ذخیره را بزنید.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، سرنشینان خودرو موظف به رعایت حجاب اسلامی میباشند. با کمال احترام موضوع را به مسافر اطلاع دهید تا رعایت کند. تذکر: شما ضابط قانونی نمیباشید و حق هیچ گونه برخورد ناشایست با مسافر را ندارید.

ابتدا 10 دقیقه ی دیگر صبر کنید، سپس با مسافر تماس حاصل نمایید. در صورتی که پاسخگو نبود با پشتیبانی تماس حاصل نمایید تا پیگیری کند.

در ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید، سپس ماشین را در یک جای امن پارک کنید و با شماره 115 تماس بگیرید. از ماشین پیاده شوید و تا رسیدن نیروهای اورژانس از مردم بپرسید اگر کسی فوریت های پزشکی میداند به بالین مسافر بیاید.

وقتی میزان موجودی کیف پول شما از میزان حداقل بیشتر شد میتوانید از طریق اپلیکیشن درخواست وجه بزنید. اگر در تایم اداری باشد همان روز به حسابتان واریز میگردد. در صورتی که خارج از تایم اداری درخواست بزنید روز کاری بعد انجام میشود. تعطیلات رسمی و جمعه ها جزو روز های کاری نمیباشند. اگر درخواستتان واجب بود میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

بله، فقط رانندگان پیک موتوری میتوانند این خدمات را ارائه دهند.

بله باید خودرو شما کارت معاینه فنی داشته باشد. و بعد از هر بار تمدید معاینه فنی خودرو تاریخ انقضا آن را به تاکسیم اعلام کنید. در صورت منقضی شدن و عدم تمدید آن، حساب کاربری شما مسدود میشود.

06

مهارتهای ما

تجربه حرفه ای و مهارت های ما

حمل و نقل بار

100%

حمل و نقل درون شهری مسافر

100%

حمل و نقل برون شهری مسافر

90%
اطلاعات بیشتر